טיח או פייבר צמנט

פייבר צמנט או טיח?

במשך שנים יזמים, אדריכלים ובעלי בתים פנו לטיח כחיפוי החוץ המועדף עליהם. מרפאות, מבנים במרכזי ערים ואפילו מרכזי בילוי עיטרו את עצמם בטיח. עם השנים התברר שהטיח לא עמיד לכתמים ולפגעי מזג אוויר, הוא דוהה ודורש טיפול תקופתי.

 

היום, המדינה מתמרצת בניית חיפוי יבש בפרויקטים ציבוריים כדוגמת בתי ספר ומרכזים רפואיים. הסיבה לכך היא העמידות הגבוהה של חיפוי חוץ יבש וללא הצורך בתחזוקתו השוטפת.

 

יחד עם זאת, בעקבות המחיר הנמוך יחסית, מבנים רבים עדיין המשיכו ליישמו – עד לא מזמן.

טיח כחומר גלם הוא חומר זול. הכי זול בשוק. יחד עם זאת היישום שלו דורש עבודה רבה ומתמשכת. שליכט צבעוני מיושם ב-4 שכבות: שכבת הרבצה, שכבת בידוד, שכבת מגן ולבסוף שכבת שליכט. כל שכבה ושכבה נדרש למרוח על כל הקיר ובין כל שכבה לשכבה נדרש לחכות שעות ולעתים ימים עד שהחומרים יתייבשו. כוח האדם הרב, משך הבניה ועלויות שכר העבודה שעולות ועולות הובילו לכך שעלות הטיח הינה 85% עלות עבודה והיתרה עלות חומר. עם עליית שכר העבודה, מחיר הטיח ימשיך להאמיר בהשוואה לחיפויים שביצועם הוא מהיר הרבה יותר.

 

נכון, טיח יכול להחזיק מעמד גם 30 שנה, אבל לשם כך הוא דורש תחזוקה שוטפת ויקרה, אשר נדיר שמתרחשת.

אז טיח או פייבר צמנט FIBCO?

בעבר, יישום טיח היווה יתרון כלכלי ביחס לפייבר צמנט, אך לא עוד. כן, העלות הראשונית של טיח עדיין תהיה זולה יותר, אולם התחזוקה השוטפת והצביעה שלו מחדש תוביל למצב שעלות שני החומרים תהיה כמעט זהה. בנוסף, יישום טיח דורש עבודה מקצועית ביותר, שכן כל סטייה קטנה תבלוט שנים ותיקונה יהיה יקר ולעתים בלתי אפשרי.

 

פרט לכל אלה, היתרון המשמעותי והגדול ביותר בפייבר צמנט לעומת טיח: לוחות פייבר צמנט ישארו עמידים לאורך שנים, ללא תלות באיכות ובמקצועיות המתקין. בטיח לעומת זאת, יישום לקוי יוביל לחדירות לחות ומלחים, יוביל לניפוח הטיח, סדיקתו ולקילופו. כל אלה הם תקלות שאינן יכולות לקרות לפייבר צמנט. טיח מקולף, סדוק או מנופח מיד מכער את הבית ודורש יישום מחדש על כל החזית.

 

הפייבר צמנט עמיד לחלוטין לגשם, אינו נסדק ואינו מתקלף. בנוסף, הוא יוצר חזית מאווררת מוריד את עומס החום בצורה משמעותית ביחס לטיח.

אז אם אתם מחפשים חיפוי בעל עלות-תועלת הגבוהה ביותר, ראש שקט כנגד טעויות ביצוע או פגעי מזג אוויר ופתרונות עמידים יותר מטיח – פייבר צמנט FIBCO הוא הפתרון המושלם עבורכם.